مرجع اطلاعات آموزشی و دانشگاهی

جهت کسب هرگونه اطلاعات آموزشی و دانشگاهی مطالب سایت را مطالعه فرمایید.

مرجع اطلاعات آموزشی و دانشگاهی

جهت کسب هرگونه اطلاعات آموزشی و دانشگاهی مطالب سایت را مطالعه فرمایید.

معرفی کشورهایی با بالاترین سطح تحصیلات دانشگاهی


کانادا :
بر اساس آمار کیو اس، کانادا با داشتن سه دانشگاه در میان برترین دانشگاه‌های جهان، از لحاظ آموزش عالی جزء پنج کشور برتر قرار گرفته است. دانشگاه مک‌گیل در رده‌ی ۲۴ام، دانشگاه تورنتو در جایگاه ۳۴ام و دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز جزء ۵۰ دانشگاه برتر جهان هستند. کانادا را غالبا می‌توان از لحاظ هزینه‌های آموزشی، گزینه‌ای ارزان‌تر نسبت به ایالات متحده دانست.

 استرالیا :
جای تعجب نیست که استرالیا با داشتن هفت دانشگاه‌ در میان ۱۰۰ دانشگاه‌ ‌برتر جهان، بتواند جزء پنج کشور برتر این فهرست قرار بگیرد. تنها ایالات متحده و بریتانیا توانسته‌اند در میان ۱۰۰ دانشگاه‌ برتر جهان دانشگاه‌های بیش‌تری را به خود اختصاص دهند.

آلمان :
با این‌که در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان تنها نام چهار موسسه‌ی آموزش عالی آلمانی به چشم می‌خورد، و بهترین رتبه نیز مربوط به دانشگاه فنی مونیخ است که فقط در رده‌ی۶۰ام قرار دارد، ولی کشور آلمان به این دلیل در رده‌ی سوم این فهرست جای گرفته که دانشگاه‌های این کشور از لحاظ هزینه‌ّهای تحصیل شرایطی بسیار مطلوب برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. در ۲۰۱۴، آخرین ایالات آلمان نیز دریافت شهریه را لغو کرد، و به این ترتیب همه‌ی دانشجویان می‌توانند تنها با پرداخت هزینه‌ای اندک برای ثبت‌نام و خرج زندگی، به صورت رایگان در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند.

بریتانیا:
بریتانیا در حالی در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد که ۱۸ دانشگاه از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان متعلق به این کشور هستند و دانشگاه کمبریج در رده‌ی سوم برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. هم‌چنین دانشگاه آکسفورد (رده‌ی ششم)، کالج دانشگاهی لندن (رده‌ی هفتم)، و کالج سلطنتی لندن (رده‌ی هشتم) جزء ۱۰ دانشگاه‌ برتر جهان هستند.


منبع :   معرفی کشورهایی با بالاترین سطح تحصیلات دانشگاهی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.